Paramızı en çok hangi tür alışveriş için harcamayı seviyoruz?

12 Nisan 2017

Türkiye’de yaklaşık olarak her üç kişiden biri biriktirdiği parayı seyahate çıkmak için harcıyor!

Seyahat karşılaştırma sitesi Momondo, 23 ülkede gerçekleştirdiği son araştırmada  katılımcılara “Paranızı en çok hangi tür alışveriş için harcamayı seviyorsunuz” sorusunu yöneltti. Türkiye’nin iki alanda dünya lideri olduğu araştırmanın en dikkat çekici sonuçları, yaş, cinsiyet ve ülke karşılaştırmalarıyla birlikte şöyle:

seyahat

Parasını seyahate ayıranların oranı yüzde 29

Araştırmaya Türkiye’den katılanların yüzde 29’u “Biriktirdiğim parayı yurt içi ya da yurt dışı seyahatlerim için harcıyorum” diyor. 56-65 yaş grubunda oran yüzde 39’a kadar çıkarken, parasını tatil için harcamayı en az 18-22 yaş grubundakiler tercih ediyor. Verileri değerlendiren Momondo sözcüsü Serpil Öztürk “Araştırmamız, Türkiye’de neredeyse her üç kişiden birinin parasını seyahat için harcamayı seçtiğini gösteriyor. Bu oran ABD, Belçika, İngiltere, İsveç, Kanada gibi ülkelerdekinden daha yüksek. Başka bir deyişle seyahate çıkmayı dünyada pek çok ülkeden daha çok seviyoruz. Ancak seyahate bizden daha düşkün ülkeler de var; listenin ilk üç sırasında Çinliler, İtalyanlar ve İspanyollar var.

giyim kuşam alışverişi

Giyim, kuşam ve aksesuar alışverişini dünyada en çok biz seviyoruz!

İkinci sırada ise yüzde 22’yle giyim kuşam ve aksesuar alışverişi geliyor. Bu orana göre Türkiye, parasını giyim kuşama harcamayı en çok seven ülke konumunda. En yakın takipçilerimiz ise Romanya, Hollanda ve Belçika. Türkiye’de yalnızca kadın katılımcıların yanıtları göz önüne alındığında oran yüzde 28’e çıkıyor. Diğer yandan parasını giyim için harcayanlar arasında 18-22 yaş grubu yüzde 36’yla açık ara lider konumundayken, 56-65 yaş grubu yüzde 7’yle son sırada.

teknoloji alışverişi

Elektronik alışverişinde birincilik Finlandiya’nın!

Üçüncü sırada yüzde 12’yle elektronik alışverişi (bilgisayar, tablet, cep telefonu, televizyon vb. gibi) yer alıyor. Erkekler özelinde oran yüzde 17’ye çıkarken, elektronik alışverişine en düşkün grup yüzde 20’yle 18-22 yaşları arasındakiler. Diğer yandan parasını elektroniğe ayırmayı en çok Finlandiyalılar tercih ediyor.

otomobil alışverişi

Parasını araba almak için harcayanların en fazla olduğu ülke Türkiye! 

Dördüncülüğü yüzde 8’lik oranlarla yiyecek-içecek alışverişi (dışarıda yeme masrafları da dahil olmak üzere) ve araba almak için yapılan harcamalar paylaşıyor. Yiyecek-içecek alışverişine en çok 56-65 yaş grubu para harcarken, Türkiye bu alanda dünyanın en az harcama yapmayı planlayan ülkeleri arasında. Bunun aksine parasını araba almak için harcayanların en fazla olduğu ülkeyiz. Türkiye’de araba almak için en çok para harcayacanlarsa 23-35 yaş grubundakiler.

konser

Kültürel etkinlik harcamalarında Danimarka, ev harcamalarında da Polonya birinci!

Beşinciliği ise yüzde 7’şer oy alan iki farklı seçenek paylaşıyor: Kültürel etkinlikler ive evimizi güzelleştirmek için yaptığımız harcamalar. Parasını konser, sinema, tiyatro gibi kültürel etkinliklere ayırmayı en çok 23-35 yaş grubu; evlerine harcamayı ise en çok 36-55 yaş grubu tercih ediyor. Dünya genelinde ise kültürel etkinliklere en çok Danimarkalılar, evlerini güzelleştirmeye ise en çok Polonyalılar para ayırıyor.

JULES VERNE GEZİLER

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

    Mesajınız kapsamında bizlere iletmiş olduğunuz veriler arasında; ırk, etnik köken, siyasi
    düşünce, felsefi inanç, din, mezhep veya diğer inançlar, kılık ve kıyafet, dernek, vakıf ya da sendika
    üyeliği, sağlık, cinsel hayata ilişkin veriler, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili veriler,
    biyometrik ve genetik verilerin bulunmadığından emin olmanızı rica ederiz.
    *Doldurulması zorunlu alanlar
    Bilgi güvenliğiniz bizim için önemli, o yüzden %100 gizlilik sunuyoruz.

    Kişisel Verilerin İşlenmesine İlişkin Açık Rıza Metni

    Onay vermiş olmanız halinde kişisel verileriniz ABH Turizm Temsilcilik ve Ticaret A.Ş.- (JULES VERNE BUSINESS MICE TRAVEL) tarafından;

    Ürün ve hizmetlerimizin sizlerin beğenilerinize, kullanım alışkanlıklarınıza ve ihtiyaçlarınıza göre özelleştirilerek sizlere önerilmesi; analiz, segmentasyon veya hedefleme çalışmalarının yürütülmesi; size özel ürün veya hizmet tekliflerinin, yeni ürün duyurularının, kampanyaların, promosyonların sunumu ile diğer pazarlama aktivitelerinin yürütülmesi; anket ve müşteri memnuniyet ölçümü çalışmalarının gerçekleştirilmesi ve bu kapsamda sizlerle elektronik yollarla iletişime geçilmesi amaçları ile işlenebilecek ve amaçlar doğrultusunda hizmet aldığımız üçüncü kişi tedarikçilerimizle paylaşılabilecektir.