2019 Seyahat Trendleri

26 December 2018

2019 Seyahat Trendleri

Her şeyde olduğu gibi seyahat trendleri de baş döndürücü bir hızla değişiyor ve yenileniyor. Yaşam alışkanlıklarının çeşitlenmesi ve değişmesi, teknolojik gelişmeler, yeni yaşam biçimleri ile birlikte seyahat beklentilerimiz de farklılaşıyor. Özellikle son yıllarda seyahat akımlarında deneyim seyahati, modern yaşamın hızına inat zamanı kontrol edebileceğimiz yavaş seyahat, gezerken yaşadığımız dünyaya karşı duyarlı olmak ve çevreyi korumak, teknolojinin sunduğu uygulamalarla seyahat planlamasını hazırlamak öne çıkıyor. Önümüzdeki yıl seyahatlerinizde size ilham verecek ve “benzersiz bir seyahat deneyimi” yaşatacak 2019 seyahat trendlerini sizler için derledik…

2019 Seyahat Trendleri

Mini Tatiller

Uzun zamana yayılan seyahat tatillerini planlamak hem stresli hem de maddi olarak zorlayıcı olabiliyor. Flightgiftcard kurucusu ve Hotelgift’in kurucusu Loes Daniels’a göre gezginler bir haftaya yayılan seyahatler yerine özellikle yaz tatillerini hafta sonlarını birleştirerek daha kısa zaman diliminde ancak daha sık gerçekleştiriyorlar. 2019 yılında “az gün çok seyahat” mottosunu yaşayacağız.

Instagram Odaklı Seyahatler

Instagram ile aşk-nefret ilişkisinde olduğumuz doğru! Hem kullanmaktan büyük keyif alıp hem de sadece bu dünyaya göre yaşanmasını eleştirirken bulabiliyoruz kendimizi. Turizmde de Instagram etkisini hızla yayıyor. Schofields şirketi tarafından yapılan bir ankette, 33 yaşın altındaki katılımcıların% 40’ından fazlası tatil yerlerini seçerken Instagram’da nasıl görüneceği ve ne kadar ilgi göreceğine önem veriyor.

2019 Seyahat Trendleri

İş Seyahatlerini Keyfe Çeviren B-Leisure Trendi

2019’da yükselen en önemli trendlerden biri de çalışanların iş ile eğlenceyi harmanladıkları b-leisure seyahatler. Avis tarafından yapılan son bir ankete göre, iş seyahatinde bulunanların% 87’si aynı seyahatte iş ve eğlenceyi bir araya getirdiklerini söylüyor. Çocuğu olan gezginlerin %56’sı iş seyahatlerine ailelerini katarak planlama yapıyorlar. Avis’e göre “iş gezisi ve keyif tatili arasındaki” çizgi giderek bulanıklaşıyor.

Sağlığa, Yenilenmeye Dönüş

Sağlık turizmi geçtiğimiz yıllarda daha çok söz sahibi olmaya başlamıştı… Önümüzdeki yıllarda da sağlık odaklı otellerden daha çok söz edeceğiz. Yapılan araştırmalara göre sağlık turizminin genel turizmden iki kat daha hızlı büyümesi bekleniyor. Sağlıklı yaş almak ve daha iyi bir yaşam stilini benimsemek için hem teknolojiden hem de doğanın gücünden faydalanmaya devam edeceğiz.

2019 Seyahat Trendleri

Daha Hızlı, Daha Teknolojik

Yapay zekâ, sanal gerçeklik, ses tanıma gibi teknolojik yenilikler 2019 yılında seyahat uygulamalarında söz sahibi olarak tüm alışkanlıklarımızı değiştirecek gibi görünüyor. Gezginler artık bir mobil uygulama üzerinden gerçek zamanlı bagaj takibi yapmak, seyahat ihtiyaçlarını karşılamak, seyahatini planlamak ve rezervasyon yapmak istiyor. 2019 yılında gezi öncesi kullanım için geliştirilen teknolojilerden bahsedeceğiz.

Etik Seyahat

2019 yılında bilinçli gezginler seyahat rotalarını oluştururken insan haklarından eşit çalışma koşullarına ve çevre sorunlarına kadar birçok önemli faktörü de göz önünde bulunduracak. Booking.com araştırmasına göre bu platformu kullanan gezginlerin %50’si seyahat destinasyonlarını gidecekleri yerin sosyal sorunları etki ediyor.  Orada yaşayan insanları olumsuz yönde etkileyeceğini düşündüğü bir yere gitmemeyi tercih ediyor.

2019 Seyahat Trendleri

“Size Özel” Seyahat

Yapılan bir araştırmaya göre seyahat edenlerin %34’ü, bir kişinin veya bir sistemin kendileri ile ilgili daha çok çalışmasını ve kendilerine daha çok önem verilmesini istediklerini belirtiyor. %41’lik bir kesim ise seyahat markalarının eski seyahat deneyimlerine dayanarak yeni seyahat önerileri yapmak için AI (yapay zeka) gibi teknolojileri kullanmalarını istiyor. Gezginlerin %52’si ise dijital bir tur rehberi kullanmaktan heyecan duyacaklarını belirtiyorlar.

Tecrübeye Dayalı Seyahat

Gezginlerin yarısından fazlası seyahat etmenin onlara paha biçilmez yaşam becerileri öğrettiğini kabul ediyor. 2019 yılında da insanların tatilde yeni bir şey öğrenme arzusu giderek artacak. Beceriye dayalı seyahat planları, gönüllü katkı sağlayacakları geziler daha çok ön plana çıkacak. Özellikle, Z jenerasyonu (2000 sonrası doğanlar) seyahat ederken öğrenilebilecek yaşam becerilerine karşı daha ilgili olacaklar.

2019 Seyahat Trendleri

Bilinmeyen Yerlere Yolculuk

NASA’nın 2019 yılında Lunar Uzay İstasyonu inşaatına başlayacağını biliyoruz. Aynı zamanda NASA önümüzdeki yıl yörüngesel uzay uçuşuna önemli miktarda yatırım yapmaya devam edecek. Yapılan araştırmalara göre her 10 kişiden 4’ü gelecekte uzay yolculuğu yapmak için heyecanlı olduklarını ve bu tecrübeyi yaşamak istediklerini söylüyor. Uzaya gitmemizde daha uzun yıllar olsa da 2019 yılında dünyanın daha az bilinen noktalarına seyahat oranının artacağı bir gerçek!

Özel Deneyimler Yaşamak

Gittiğiniz bir seyahatten özel bir deneyimle dönmek artık bir seyahate ne kadar para harcadığınızdan çok daha önemli! 2019 yılında da gezginlerin farklı ve otantik deneyimler yaşaması seyahat bütçesinden daha fazla anlam ifade edecek. Yemek yediğiniz yerden konakladığınız otelin karakterine kadar konfor ve mutluluğunuz materyalist fırsatlardan da çok değer katacak.

2019 Seyahat Trendleri

Plastiklere Elveda

Sürdürülebilir başlangıçlara yatırım yapmak artık turizmin de ortak değerlerinden biri. Gezegenimizin hedefleri için daha çevre dostu bir geleceğe öncülük etmeye kararlı yeni seyahat girişimlerini daha fazla göreceğiz. Bu yolda bireysel işletmelerin, büyük işletmelerin sunacağı çözümlerinin özünde teknoloji ve doğa yine bir arada.

Daha Az Seyahat Edilen Adalar Dönemi

Geçtiğimiz yıl yoğun ilgiden dolayı Filipin hükümetinin Boracay’ı kapatması, Santorini’de turizmin yıkıcı etkilerini önlemek için 100 kg üzerindeki turistlerin adanın eşeklerine binmesini yasaklamasıyla daha az bilinen destinasyonların keşfi tekrar öne çıktı. Bu yüzden, gezginler turistikleşmeyen ve görülmesi gereken yerleri keşfetmek için daha fazla mesai harcıyor. Pinterest’in “Seyahat” bölümünde yapılan aramalara göre daha az seyahat edilen ada arayışlarında artış var. Portekiz’in Azores Adaları, Meksika’nın Mujeres Adaları, Karayipler’de Antigua ve Barbuda Adaları, adalar ülkesi Palau, Tayland’ın Ko Lipe, Ko Lanta ve Ko Tao adaları size de ilham verebilir.

2019 Seyahat Trendleri

Kalelerin Yükselişi

Pinterest’in seyahat trendlerinde dikkat çeken bir diğer detay ise terk edilmiş kalelerde konaklama arzusu! Gezginler popüler turistik destinasyonlar yerine terk edilmiş, kullanılmayan kaleleri keşfetme heyecanı taşıyorlar.

Büyük Şehirler Tahtını Kasabalara Devrediyor

Pinterest seyahat trendleri içerisinde 2019’a ışık veren küçük kasabalar aramalarından çıkan sonuç şu: Gezginler daha samimi, daha misafirperver deneyimler için lokal tecrübeler peşinde. Floransa yerine Toskana’nın 1000 kişi nüfuslu köyünde, 2 odalı bir pansiyonda kalarak gerçek köy ruhunu yaşamak daha cazip geliyor.

2019 Seyahat Trendleri

Size özel seyahat programı ve rezervasyon için:
travel@julesverne.com.tr
0212 266 6363 – 118

JULES VERNE TRAVEL

How Can We Help You?

How Can We Help You?

    Among the data you have conveyed to us within the scope of your message; Since there are no data on race, ethnicity, political thought, philosophical belief, religion, sect or other beliefs, clothing, membership in associations, foundations or trade unions, health, sexual life, criminal convictions and security measures, biometric and genetic data Please make sure.
    *Required fields
    Your information security is important to us, so we offer 100% privacy.

    Explicit Consent Text Regarding the Processing of Personal Data

    If you have given your consent, your personal data will be transferred to ABH Tourism Representative and Trade Inc.- (by JULES VERNE BUSINESS MICE TRAVEL);

    We offer our products and services according to your tastes, usage habits and needs. customized and recommended to you; conducting analysis, segmentation or targeting studies; special product or service offers, new product announcements, campaigns, promotions execution of presentation and other marketing activities; survey and customer satisfaction measurement carrying out the works and communicating with you electronically within this scope with our third party suppliers that can be processed for the purposes of can be shared.