Tatilde Dijital Detoks ile “Gevşeyin, Rahatlayın ve Fişi Çekin”

08 June 2017

McAfee’nin Mart 2017’de 18-55 yaş arası Almanya, Amerika, Avustralya, Fransa ve İngiltere’den her gün bağlantılı cihazlar kullanan 9.500 kişi ile gerçekleştirdiği araştırmaya göre tatilde “dijital detoks” yapanlar daha keyifli bir tatil geçiriyor!

tatilde_dijital_detoks

Dünyanın lider güvenlik şirketlerinden McAfee, tatil sezonunun açılmasıyla birlikte tatil yapmayan siber suçlulara karşı tüketicileri korumak ve bilgilendirmek amacıyla “Dijital Detoks: Gevşeyin, Rahatlayın ve Fişi Çekin” adlı bir araştırma gerçekleştirdi. Tüketicilerin tatil dönemi dijital alışkanlıklarına ve risk faktörlerine odaklanan araştırmaya göre; dijital detoksun tüm faydalarına rağmen çoğu kişi internete bağlı kalmayı tercih ediyor. Araştırmaya katılan Amerikalıların %52’si tatil döneminde internet bağlantılı cihazlarını e-posta kontrol etmek ve sosyal medyada paylaşımda bulunmak için günde en az bir saat kullandıklarını belirtiyor.

Wi-Fi ağlarının her yerde kolay erişilebilir olması tatil dönemlerinde elektronik cihazlardan ayrılmayı güçleştirebiliyor ancak tüketiciler kararlı davranıp cihazlarını kapatırlarsa daha güvenli bir tatil deneyimleyebiliyorlar. Araştırmaya katılan tüketicilerin %43’ü seyahat ederken dijital detoks kararı aldığını ve bunların %81’i çok daha keyifli bir tatil geçirdiklerini belirtiyor.

tatilde_dijital_detoks

Cihazlardan ayrılmak zor geliyor

  • Araştırmaya katılanların %38’i kişisel ya da iş e-posta hesaplarını kontrol etmeden bir gün geçiremiyor. %27’si gün boyunca sürekli olarak e-posta hesaplarını kontrol ettiklerini itiraf ediyor.
  • %37’si tatil sırasında sosyal medyada paylaşım yapma isteklerine yenik düştüklerini belirtiyor.
  • Laptop’lar %72 oranla kolaylıkla geride bırakılırken, araştırmaya katılanların sadece %27’si akıllı telefonlarını bırakmaya istekli.
  • Kişilerin tatilde cihaz kullanma nedenlerinin başında ise aileleri ve arkadaşları için ulaşılabilir olmak geliyor.

Wi-Fi ağları dikkatsizce kullanılıyor

  • Katılımcıların %31’i herkese açık Wi-Fi kullanarak internete bağlanıyor ve böylece kişisel bilgileri tehditlere açık hale geliyor.
  • Katılımcıların %58’i kullandıkları Wi-Fi’ın güvenli olup olmadığını tespit etmeyi bildiklerini belirtirken, sadece %49’u bunu kontrol etmeye zaman ayırıyor.
  • %20’si Wi-Fi güvenliğini göz ardı ederken, %32’si güvenli olmayan Wi-Fi kullanıp kullanmama kararını o anda internete ne kadar ihtiyaç duyduklarına bağlı olarak alıyor.
  • Dikkat çeken bir başka tespit ise; seyahat edenlerin %15’i kişisel bilgilerinin ve verilerinin seyahat halindeyken evdekinden daha güvende olduğuna inanıyor.

Çalışanlar için cihazlardan ayrılmak daha da zor

  • Katılımcıların sadece %16’sı işle ilgili konularda ulaşılabilir olmak için cihazlarını kapatmadıklarını dile getirirken, %57’si iş faktörü olmasaydı hiç cihaz kullanmayacaklarını belirtiyor.
  • 20’li ve 30’lu yaşlardaki katılımcıların %69’u iş faktörü olmasaydı tamamen cihazlarını kapatacaklarını söylüyor, bu oran 40’lı yaşlardaki katılımcılarda %49’a düşüyor.
  • 20’li yaşlardaki bireylerin çoğu cihaz kullanmamayı en çok isteyen grup ancak bununla birlikte cihaz kullanmadıklarında en çok tedirginlik yaşayan da %52’lik bir oranla yine bu grup.

En iyiyi anne ve babalar biliyor!

  • Ebeveynler tatildeyken cihazların evde bırakılması gerektiğine inanıyor, %51’i tatilde cihaz kullanmamayı planlıyor. Bu oran çocuğu olmayan kişilerde %35. Ebeveynlerin %82’si teknolojik cihazlardan uzak durmada başarılıyken çocuksuz bireylerin %78’i bunu başardığını belirtiyor.
  • Ebeveynlerin %77’si seyahatteyken çocuklarına internet bağlantılı cihaz kullanma izni veriyor, %73’ü bu kullanımı kontrol altında tutuyor.
  • Ebeveynler çocuksuz bireylere göre teknolojik konularda daha bilgili ve %64’e %54 oranla Wi-Fi bağlantılarının güvende olup olmadığını bilme konusunda daha başarılılar.

Kaynak: Marketing Türkiye

JULES VERNE TRAVEL

How Can We Help You?

How Can We Help You?

    Among the data you have conveyed to us within the scope of your message; Since there are no data on race, ethnicity, political thought, philosophical belief, religion, sect or other beliefs, clothing, membership in associations, foundations or trade unions, health, sexual life, criminal convictions and security measures, biometric and genetic data Please make sure.
    *Required fields
    Your information security is important to us, so we offer 100% privacy.

    Explicit Consent Text Regarding the Processing of Personal Data

    If you have given your consent, your personal data will be transferred to ABH Tourism Representative and Trade Inc.- (by JULES VERNE BUSINESS MICE TRAVEL);

    We offer our products and services according to your tastes, usage habits and needs. customized and recommended to you; conducting analysis, segmentation or targeting studies; special product or service offers, new product announcements, campaigns, promotions execution of presentation and other marketing activities; survey and customer satisfaction measurement carrying out the works and communicating with you electronically within this scope with our third party suppliers that can be processed for the purposes of can be shared.